Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

Αλέξανδρος Κριτσίκης: Γιατί μπορούμε να αξιώσουμε μια καλύτερη Σαλαμίνα

Ενώνω τις δυνάμεις μου με τη Δήμαρχο Σαλαμίνας Ρούλα Νάννου αποδεχόμενος πρόσκληση της να είμαι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με το συνδυασμό της «Κοντά στο Δημότη» με ιδιαίτερη τιμή με σκοπό την έλευση μιας νέας αυτοδιοικητικής εποχής για τη Σαλαμίνα με επίκεντρο τον δημότη και με βασικούς προγραμματικούς στόχους μέσα την πρακτική εξυπηρέτηση του Πολίτη, την αποτελεσματική και διαφανή δημόσια διοίκηση, την αποφασιστική αντιμετώπιση των προβλημάτων, τη βελτίωση της καθημερινότητας του δημότη.

Στοχεύω με την κάθοδο μου στις δημοτικές εκλογές να συμβάλλω στον βαθμό που μου αναλογεί, εάν φυσικά τιμηθώ δια την εκλογής, στην ιστορική ανάδειξη του πολιτισμού της Σαλαμίνας και της ιστορικής διαδρομής της.
Στην μέχρι τώρα σύντομη πολιτική μου διαδρομή (στέλεχος και μέλος Φοιτητικής παράταξης επί 8 συναπτά έτη, αντιπρόεδρος νέων δικηγόρων ΔΣΠ, υποψήφιος περιφερειακός σύμβουλος νήσων Αττικής) πορεύτηκα με βασική αρχή την σεμνότητα, την ταπεινότητα και την απλότητα.

Αυτές τις αρχές έμαθα από την οικογένεια μου αυτές θα συνεχίσω να υιοθετώ και να εφαρμόζω. Αντιπαθώ τα μεγάλα λόγια, τις μεγάλες και ανεκπλήρωτες υποσχέσεις, και τις εύκολες λύσεις όπου δήθεν όλα τα προβλήματα μπορούν τάχα να λυθούν με ένα μαγικό ραβδάκι. Με άλλα λόγια αντιπαθώ τον λαϊκισμό και τον θεωρώ μαζί με τις πελατειακές σχέσεις ως μία από τις κύριες αιτίες που έφεραν την χώρα στη δεινή κατάσταση που είναι σήμερα.

Δεν θεωρώ ωφέλιμη για τον τόπο στα χρόνια της ενασχόλησης μου με τα κοινά την άγονη αντιπαράθεση και την στείρα κριτική. Πιστεύω ότι τα μεγάλα προβλήματα ενός τόπου λύνονται με συναίνεση, με προτάσεις, όραμα,  με εποικοδομητικό διάλογο και όχι με διχασμούς. Πόσες φορές άλλωστε ο τόπος μας πλήρωσε τους διχασμούς ακριβά; Δεν απαξιώνω τα ενδεχόμενα καλά του έργου κανενός δημάρχου. Αυτά οφείλουμε να τα κρατήσουμε και να χτίσουμε πάνω σε αυτά τόσο με νέους όσο και με έμπειρους ανθρώπους. Για να πράξεις έργο δεν αρκεί μόνο η νιότη και η φρεσκάδα. Χρειάζεται και η εμπειρία και ακόμη καλύτερα ένας συνδυασμός αυτών.
Από την επαγγελματική μου εμπειρία, αλλά και την ενασχόληση μου με την περιφέρεια γνωρίζω τα όρια και τις δυνατότητες των δήμων. Με βάση τις κατευθυντήριες λοιπόν αρχές όπως αυτές διαπλάθονται από το εκάστοτε θεσμικό πλαίσιο το ισχύον στη χώρα μας, φρονώ ότι με όρεξη για δουλειά, με μεράκι και με αγάπη για τον τόπο, μπορούμε να αναβαθμίσουμε μέσω των διοικητικών αρμοδιοτήτων της δημοτικής αρχής ποιοτικά, πολιτισμικά, αθλητικά, τουριστικά τη Σαλαμίνα, να λύσουμε τις χρόνιες παθογένειες αλλά και να διαμορφώσουμε εκείνες τις προϋποθέσεις που θα δώσουν στους νέους ιδίως της Σαλαμίνας επαγγελματικές προοπτικές  και θα τους κρατήσουν εδώ.
Η αναβάθμιση της υποδομής στο νησί είναι θεμέλιος λίθος για την τουριστική αξιοποίηση και προβολή του νησιού. Με αγαστή συνεργασία με την περιφέρεια και την απορρόφηση κατάλληλων κονδυλίων (ευρωπαϊκών κλπ) και τη σωστή αξιοποίηση τους θαρρώ, ότι μπορούν να γίνουν έργα που αφενός θα αλλάξουν την εικόνα του νησιού αφετέρου θα συντελέσουν στην καταπολέμηση της ανεργίας, που πλήττει ιδιαίτερα το νησί τα τελευταία χρόνια.  Οφείλουμε να εστιάσουμε ιδιαίτερα στους νέους του τόπου μας. Στο πώς λ.χ θα τους βοηθήσουμε μέσω κατάλληλων προγραμμάτων σε συνεργασία ει δυνατόν και με άλλους δήμους στην παραγωγική αξιοποίηση του χρόνου τους και στην επαγγελματική τους εξέλιξη. Η κοινωνική οικονομία ως ο τρίτος τομέας της οικονομίας και ο οποίος  γνωρίζει ιδιαίτερη άνθηση πρόσφατα στη χώρα μας και όχι τυχαία, πρέπει να είναι άμεση προτεραιότητα του Δήμου μας. Η δημιουργία ενός ψηφιακά έξυπνου Δήμου για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις είναι ένα ζητούμενο, που πρέπει να κερδηθεί.
Για μένα τα προβλήματα ενός τόπου δεν γνωρίζουν ιδεολογία, δεν γνωρίζουν δεξιά, κέντρο ή αριστερά. Άλλωστε στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, των αγορών, των χρηματιστηρίων και των διεθνών οίκων αξιολόγησης έχουν νόημα όλα αυτά.  Η ιδεολογική μου βέβαια προέλευση γνωστή και δεν την κρύβω. Στην αντιμετώπιση όμως των προβλημάτων μας νομίζω ότι πρέπει όλοι να καταθέσουμε τις κομματικές μας ταυτότητες, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τον δήμο, την μορφή εκείνης της διοίκησης (α βαθμός τοπικής αυτοδιοίκησης) που είναι πιο κοντά στον πολίτη και πρέπει να δώσει λύσεις στα καθημερινά του προβλήματα. 

Πιστεύω ακόμη στην ιεραρχία. Για να προσφέρεις στον τόπο σου πρέπει πρώτα να ξεκινήσεις από χαμηλά και ιδίως από δημοτικός σύμβουλος. Πρέπει πρώτα να εκλεγείς και να δείξεις αν πραγματικά μπορείς να προσφέρεις. Ο λαός θα σε κρίνει. Αυτή άλλωστε είναι και η γοητεία της Δημοκρατίας! Σε όλη την σταδιοδρομία μου, επαγγελματική, ακαδημαϊκή κλπ οφείλω να σας ομολογήσω, ότι ακολούθησα πιστά την ιεραρχία τις εκφάνσεις της. Ουδέποτε βιάστηκα.

Να δηλώσω δε αν και είναι νομίζω γνωστό, ότι κατάγομαι από αυτόν τον τόπο, σε αυτόν τον τόπο γεννήθηκα, μεγάλωσα, πήγα σχολείο και ως επί τον πλείστον εργάζομαι (διατηρώ δικηγορικό γραφείο). Γνωρίζω και αφουγκράζομαι τις αδυναμίες και τα προβλήματα του. Η ιστορία της οικογένειας μου ευρέως γνωστή. Η προσφορά μάλιστα αυτής στον τόπο αναμφισβήτητη. Πόσο με τιμά να ακούω ακόμη από συντοπίτες μου σε καθημερινές συζητήσεις, ότι δήμαρχοι σαν τον Μιχάλη ή τον Αύγουστο Κριτσίκη δύσκολα ξεπερνιούνται. Όλα αυτά βέβαια δεν σας κρύβω, ότι με τιμούν, αλλά και με αγχώνουν. Ελπίζω να φανώ αντάξιος των προσδοκιών της οικογένειας μου… 

Τέλος για όσους με ρωτούν γιατί δεν κατεβαίνω στην περιφέρεια έχω να δηλώσω εκ νέου, ότι ευχαριστώ όλους αυτούς τους συμπολίτες μου που το 2014 με τίμησαν με την πρώτη θέση στο ψηφοδέλτιο του συνδυασμού μου, άλλα δυστυχώς το ταξίδι για μένα της πιο όμορφης αντι-περιφέρειας της Αττικής (Νήσων) σταματά εδώ. Η αγάπη μου για τον τόπο, για τη Σαλαμίνα, το πιο ωραίο και αναξιοποίητο νησί του Σαρωνικού υπέρτερη. Καληνύχτα λοιπόν αντι-περιφέρεια, καλημέρα Σαλαμίνα-Κούλουρη.

Για όλους αυτούς τους λόγους θέτω τον εαυτό μου στην κρίση των συμπολιτών μου και ζητώ τη στήριξη της υποψηφιότητας μου, γιατί πιστεύω ότι τόσο με την επαγγελματική μου διαδρομή (Δικηγόρος παρ’ εφέταις) όσο και με την επιστημονική μου κατάρτιση (πτυχιούχος Νομικής, Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, κάτοχος ΜΠΣ, υπ ΔΝ) μπορώ να συμβάλω και εγώ  σημαντικά στην ποιοτική αναβάθμιση του τόπου μας.
                                                                                        Με εκτίμηση
                                                                           
                                                                              Αλέξανδρος Κριτσίκης
                                                                          ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ, ΜΔΕ, Υπ ΔΝ