Με σταθερά βήματα προχωρά ο διαγωνισμός για την κατασκευή της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος, αρχικού προϋπολογισμού άνω των 400 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα βρίσκεται στην φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου με προεπιλεγέντες τις εταιρείες ΜΕΤΚΑ, ΤΕΡΝΑ και Vinci – Ακτωρ.
Oι τρεις συμμετέχοντες με το «τεύχος ανταγωνιστικού διαλόγου» έχουν σκοπό να υποβάλουν τις παρατηρήσεις τους. Η κυρίως διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει στις αρχές Νοεμβρίου και να διαρκέσει μερικούς μήνες. Όταν, μέσα από αυτή τη διαδικασία, οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός του έργου, τότε το υπουργείο Υποδομών θα ξεκινήσει τη διαδικασία περιβαλλοντικής του αδειοδότησης. Κατόπιν, θα ακολουθήσει η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, η οποία δεν πρέπει να αναμένεται νωρίτερα από το 2018.
Σύμφωνα με στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών: «το εν λόγω έργο θα κατασκευαστεί, είτε με ΣΔΙΤ, είτε με παραχώρηση. Αυτό θα εξαρτηθεί από τις διαβουλεύσεις, όπως και ο τρόπος κατασκευής, δηλαδή εάν θα κατασκευαστεί πάνω ή κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας. Το 2018 θα έχουμε, πάντως, ανάδοχο».
Η κοστολόγηση του έργου είναι μεταξύ 350 και 400εκ.ευρώ και περιλαμβάνει την παράκαμψη Περάματος ενώ η οδική πρόσβαση είναι μέσω της Λ. Σχιστού. Η σήραγγα θα καταλήγει στα Παλούκια Σαλαμίνας ενώ από εκεί θα υπάρχει νέος οδικός άξονας που μέσω μίας νέας μικρότερης σήραγγας θα καταλήγει απευθείας στην πόλη της Σαλαμίνας, παρακάμπτοντας τον κορεσμένο δρόμο που ενώνει τα Παλούκια με την Σαλαμίνα.
Εξίσου ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία για την πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα καθώς η κίνηση που παρουσιάζει την κατατάσσει δεύτερη σε όλη την Ευρώπη, μετά την γραμμή Ντόβερ-Καλαί που ενώνει ακτοπλοϊκά την Αγγλία με την Γαλλία!
Το έργο αυτό συναντά τις αντιστάσεις του Δήμου που πιστεύει ότι το νησί θα μετατραπεί σε προάστιο του Πειραιά όμως δεν φαίνεται να έχουν την ίδια γνώμη οι κάτοικοι και κυρίως οι χρήστες των ferry-boat που σήμερα καλούνται να πληρώνουν σημαντικά ποσά ημερησίως για την μετακίνηση τους.
Νατάσσα Βουδούρη