Δευτέρα 22 Απριλίου 2019

Χάρης Τσιλιώτης Πολιτευτής ΝΔ Β΄ Πειραιά Καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου: "Θα είμαι πάντα στο πλευρό της Σαλαμίνας και των Σαλαμινίων".

Ερώτηση: Κύριε Τσιλιώτη απ’ ό,τι μαθαίνουμε θα κατέλθετε στις επόμενες βουλευτικές εκλογές με την ΝΔ στην Β΄ Περιφέρεια Πειραιά και προφανώς είναι η πρώτη φορά που κατέρχεστε ως υποψήφιος σε εθνικές εκλογές. Πείτε μας κάποια πράγματα για εσάς.
Καταρχάς θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την φιλοξενία στην εφημερίδα σας με αυτή την συνέντευξη. Έχω γεννηθεί στον Κορυδαλλό και έχω μεγαλώσει τόσο στον Κορυδαλλό, όπου τελείωσα το Δημοτικό Σχολείο όσο και στην Νίκαια, όπου τελείωσα το Γυμνάσιο και το Λύκειο. Μετά τις σπουδές μου στη Νομική Σχολή Αθηνών έκανα μεταπτυχιακές σπουδές και διδακτορικό στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου της Χαϊδελβέργης στην Γερμανία στο Συνταγματικό και το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Έχω διατελέσει ακαδημαϊκός επισκέπτης στα Πανεπιστήμια Αμβούργου, Βερολίνου και Κέιμπριτζ και από το 2010 είμαι Καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Από το 1992 δικηγορώ ανελλιπώς στη μάχιμη δικηγορία και έχω πολυάριθμες δημοσιεύσεις στο νομικό και πολιτικό τύπο. Επίσης έχω διατελέσει μέλος σε τρεις ανεξάρτητες διοικητικές αρχές.
Ερώτηση: Η σχέση σας με την ΝΔ ποια είναι; Μήπως κι εσείς προέρχεσθε πολιτικά από άλλους πολιτικούς χώρους και η υποψηφιότητά σας εντάσσεται στο άνοιγμα της ηγεσίας της ΝΔ στους χώρους αυτούς;

 Στη ΝΔ ανήκω ήδη από τα μαθητικά μου χρόνια ως μέλος της ΜΑΚΙ και εν συνεχεία ως ανώτερο στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Νομικής Αθηνών και της Κεντρικής Διοίκησης της ΟΝΝΕΔ. Από μικρός εμπνεύστηκα από το ευρωπαϊκό όραμα του Εθνάρχη Κωνσταντίνου Καραμανλή και τον αγώνα του για ένταξη της μικρής Ελλάδας στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια. Έκτοτε ανήκω στον χώρο της μεγάλης φιλελεύθερης και δημοκρατικής παράταξης που εκφράζει η ΝΔ, έχοντας διατελέσει Ειδικός Σύμβουλος στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης επί Κυβερνήσεων Κώστα Καραμανλή και Νομικός Σύμβουλος στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων επί Κυβερνήσεως Σαμαρά. Από το 2016 αποτελώ μέλος του Μητρώου Πολιτικών Στελεχών ΝΔ, Καθηγητής στην Ακαδημία Πολιτικών Στελεχών της ΝΔ και μέλος των Τομέων Εξωτερικών, Δικαιοσύνης και Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Ερώτηση: Το επιστημονικό, επαγγελματικό και πολιτικό έργο σας είναι πράγματι πολύ σημαντικό και πλούσιο. Πώς και αποφασίσατε να πολιτευθείτε στην Β΄ Πειραιώς, μία εκλογική Περιφέρεια με μεγάλα προβλήματα και πολιτική εσωστρέφεια;
 Ακριβώς αυτά τα προβλήματα και η εσωστρέφεια της περιοχής μας αποτελούν πρόκληση για μένα να συμβάλω στο μέτρο των δυνατοτήτων μου και των αξιωμάτων, που ελπίζω ότι θα μου εμπιστευθεί ο λαός της Β΄ Πειραιά και αργότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ως Πρωθυπουργός της χώρας, στην επίλυσή τους και στoν τερματισμό της εσωστρέφειας της περιφέρειας ούτως ώστε αυτή να ανοιχθεί περισσότερο στον έξω κόσμο και να αποκτήσει μια καλλίτερη θέση από αυτήν που έχει τώρα.
Ερώτηση: Με το νησί μας, την Σαλαμίνα, τις σας συνδέει;
 Με την Σαλαμίνα με συνδέουν πολλά και από τα παιδικά μου χρόνια. Την επισκεπτόμουν με τους γονείς μου και συγγενείς και φίλους ενώ από το 1991 έχω αποκτήσει και εξ αγχιστείας συγγένεια καθότι ο σύζυγος της αδελφής μου είναι από την Σαλαμίνα, όπου έχουν και εξοχική κατοικία. Έκτοτε την επισκέπτομαι κάθε καλοκαίρι, έχοντας την ευκαιρία να γνωρίσω από κοντά και στενά τα φυσικά της κάλλη και τον ανεκτίμητο ιστορικό της πλούτο, ο οποίος σε μεγάλο βαθμό είναι και διεθνώς γνωστός αλλά δυστυχώς δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς.
Ερώτηση: Ποια κατά την γνώμη σας είναι τα προβλήματα της Σαλαμίνας;
 Τα προβλήματα της Σαλαμίνας είναι πολλά. Εγώ θα αναφέρω τα κατά την γνώμη μου σημαντικότερα. Η πόλη της Σαλαμίνας παρουσιάζει χωροταξικά προβλήματα, ως αποτέλεσμα κακού χωροταξικού σχεδιασμού. Το νησί, αν και έχει φυσικές ομορφιές, ακτές, δάση, δεν έχει αξιοποιηθεί τουριστικά. Είναι πραγματικά απογοητευτικό να υπολείπεται η Σαλαμίνα σε  τουριστική αξιοποίηση έναντι των υπολοίπων νησιών του Αργοσαρωνικού, αν και είναι το μεγαλύτερο και ίσως το ιστορικότερο από τα άλλα νησιά και βρίσκεται σαφώς εγγύτερα στην ηπειρωτική Αττική. Η απουσία αξιοποίησης του ιστορικού πλούτου του νησιού είναι εμφανής. Απ’ εκεί και πέρα υπάρχουν προβλήματα που αφορούν τις υποδομές, το οδικό δίκτυο, την παροχή ιατρικών υπηρεσιών, την αστυνόμευση κ.α.
Ερώτηση: Πώς μπορούν τα προβλήματα αυτά να αντιμετωπισθούν και πώς μπορείτε εσείς να συμβάλετε στην επίλυσή τους;
 Πολλά από τα προβλήματα της Σαλαμίνας είναι αρμοδιότητας της τοπικής αυτοδιοίκησης, δημοτικής και περιφερειακής. Βεβαίως, όπως και η λοιπή Β΄ Πειραιώς έτσι και η Σαλαμίνα στερείται οράματος. Θα πρέπει το προβλήματα αυτά να ενταχθούν σε ένα στρατηγικό πλαίσιο αντιμετώπισής τους, η υλοποίηση του οποίου απαιτεί κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Περιφέρεια Αττικής. Η διάθεση κονδυλίων δεν μπορεί να έρθει όμως εάν δεν υπάρξει σχέδιο ή σχέδια απορροφητικότητας. Εδώ λοιπόν η Σαλαμίνα, όπως και οι λοιποί Δήμοι της Β΄ Πειραιώς χωλαίνει. Δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε, βέβαια, ότι η διαθεσιμότητα κονδυλίων από την Περιφέρεια Αττικής τα τελευταία χρόνια υπήρξε σχεδόν ανύπαρκτη. Κατά συνέπεια θα πρέπει να συνδεθεί και με αλλαγή πολιτικής στην Περιφέρεια, η οποία μπορεί να επέλθει μόνο με αλλαγή ηγεσίας, όπως ελπίζω ότι θα προέλθει στις επόμενες περιφερειακές εκλογές. Εκεί ο ρόλος μου μπορεί να καταστεί σημαντικός, υποστηρίζοντας σε κοινοβουλευτικό επίπεδο με τις γνώσεις μου αφενός την προώθηση προγραμμάτων, όπως π.χ. την ιστορική και τουριστική αξιοποίηση του νησιού, και αφετέρου την χρηματοδότησή τους από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Περιφέρεια.
Ερώτηση: Γνωρίζουμε ότι στα ποικίλα επιστημονικά και πολιτικά ενδιαφέροντά σας είναι τα θέματα δημόσιας τάξης κα ασφάλειας. Πώς αξιολογείτε την κυβερνητική πολιτική στα θέματα αυτά και τι προτίθεται να κάνει το κόμμα σας όταν έλθει στην εξουσία;
 Πράγματι τα θέματα αυτά βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των ενδιαφερόντων μου αλλά και της ΝΔ και του Προέδρου Κυριάκου Μητσοτάκη. Η πολιτική της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (με ή χωρίς ΑΝΕΛ) υπήρξε και σε αυτόν τον τομέα καταστροφική. Το μαρτυρούν οι εικόνες στο άβατο των Εξαρχείων, το αστυνομικό δελτίο, όπου κάθε ημέρα καταγράφονται περιστατικά ληστειών, διαρρήξεων, βανδαλισμών, τρομοκρατικών ενεργειών κ.α. Η κατάσταση στις φυλακές έχει επίσης ξεφύγει εκτός ελέγχου. Η ΝΔ δεσμεύεται αφενός να αλλάξει το νομικό πλαίσιο σε ορισμένα θέματα, όπως η κατάργηση του νόμου Παρασκευόπουλου, η αλλαγή του πλαισίου αδειών σε βαρυποινίτες και ιδίως τρομοκράτες, η δημιουργία φυλακών υψίστης ασφαλείας τύπου Γ΄ κ.α., αφετέρου με την πολιτική της να δημιουργήσει συνθήκες αποτελεσματικής αστυνόμευσης, αφήνοντας την Αστυνομία να κάνει την δουλειά της.
 Κύριε Τσιλιώτη σας ευχαριστούμε και σας ευχόμαστε καλή επιτυχία στον αγώνα σας.
 Κι εγώ σας ευχαριστώ και να ξέρετε ότι θα είμαι πάντα στο πλευρό της Σαλαμίνας και των Σαλαμινίων.