Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2020

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ 30Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: To 2o μέρος του Ρεπορτάζ για την Υπόθεση της 35χρονης που έριξε το παιδί της στο κενό μετά από έρευνα της ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΙΣ 30 ΗΜΕΡΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ , η έρευνα της Δημοσιογράφου , Αστυνομικής & Δικαστικής Ρεπόρτερ Παναγιώτα Βασιλοπούλου συνεχίζεται με Αποκλειστικότητες και σας ενημερώνουμε για τα νεότερα. 

Πραγματικά τώρα ; Δεν πάει πουθενά το μυαλό μας στο τι οδήγησε την μητέρα σε αυτή την πράξη ; Δεν πάει πουθενά το μυαλό μας ; Να πετάξει το παιδί της με σύνδρομο Down από την ταράτσα και έπειτα να πέσει και η ίδια;
Δυστυχώς κανείς δεν θα κάτσει στο εδώλιο σε αυτή την υπόθεση ..


ΜΕΡΟΣ Β' Του Ρεπορτάζ μου : 
Επειδή , δεν μπορώ δεοντολογικά να εισχωρήσω δημοσιογραφικά σε πληροφορίες προσωπικών δεδομένων , σε σχέση με το ρεπορτάζ της 35χρονης μητέρας που έριξε το 5χρονο κοριτσάκι της από την ταράτσα και μετά έπεσε κι εκείνη στο κενό , είναι σαν να παραβιάζω τον Δημοσιογραφικό Κώδικα και οι περισσότερες πληροφορίες είναι περιττές γιατί δεν έχω στόχο να γράψω ένα θρίλερ αλλά να δώσω στο ρεπορτάζ μου τις διαστάσεις του ζητήματος . Θα μείνω στο να εξετάσω ποιες πληροφορίες είναι χρήσιμες ώστε να περαστούν σημαντικά μηνύματα . 
* Είμαι λοιπόν σε ανοιχτή επικοινωνία με τις Αρχές  της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Βορειοανατολικής Αττικής. 


Σύμφωνα με τη σκιαγράφηση του προφίλ της μητέρας πρώτα , πρώτα , αν η μητέρα δεν αγαπούσε το παιδί της θα οργάνωνε ένα έγκλημα ώστε να απαλλαγεί από αυτό , σε μια στιγμή απελπισίας , γι΄αυτό δεν νομίζω πως θα οδηγήσω το ρεπορτάζ μου στην σωστή ανάλυση . Η μητέρα αυτή πήρε μαζί της το πρόβλημα της δίνοντας κι η ίδια τέλος στη ζωή της , συνεπώς βαδίζω σε άλλες προσεγγίσεις πιο ουσιαστικές .

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες από το αποκλειστικό Αστυνομικό μου Ρεπορτάζ , το παιδί δεν πήγαινε σχολείο, μένει λοιπόν να συνεχίσω την έρευνα μου στο αν το παιδί επειδή ήταν ηλικίας 5 ετών λογικά θα έπρεπε να πηγαίνει νήπιο , δεν γνωρίζουν όμως αν η μητέρα δεν είχε στείλει το παιδί σχολείο , έτσι μένει αναπάντητο αυτό το σοβαρό ερώτημα για το αν η μητέρα δεν έστειλε το παιδί σχολείο διότι θα είχαμε στοιχεία για το αν το παιδί και μητέρα θα είχαν μια έγκαιρη παρέμβαση στα προβλήματα που δημιουργεί μια αναπηρία όπως το σύνδρομο Down , για να εμβαθύνω περισσότερο στο θέμα , σημαντικό στοιχείο θα ήταν αν γνωρίζαμε , αν το παιδί είχε νοητική υστέρηση και έπρεπε να πάει σε ειδικό σχολείο , όπου το προσωπικό του σχολείου είναι εξειδικευμένο σε τέτοιες καταστάσεις , καλύπτοντας όλο το φάσμα της έγκαιρης παρέμβασης συνεπώς θα είχαν υποψιαστεί οι ειδικοί αν επρόκειτο η μητέρα να προβεί σε αυτή την πράξη να ρίξει το παιδί από την ταράτσα κι έπειτα να αυτοκτονήσει .
Επίσης ο ιατροδικαστής σύμφωνα με νεότερα στοιχεία έχει βεβαιωθεί πως δεν μιλάμε για κάποια ανθρωποκτονία αλλά καθαρά για αυτοκτονία .
Πραγματικά τα ΜΜΕ έχουν ήδη κάνει αναφορά για το ότι η μητέρα είχε ψυχολογικά προβλήματα , κάτι που από τις αστυνομικές αρχές , μέχρι στιγμής η μητέρα δεν έβλεπε κάποιον ειδικό συνεπώς είναι η πληροφορία αυτή ακόμα υπό έρευνα κι έτσι είναι ατόπημα να αναφέρονται σε ψυχολογικά προβλήματα της μητέρας .
Ένα ακόμα στοιχείο που μένει να έχω απάντηση σύντομα είναι αν η μητέρα άφησε κάποιο σημείωμα πριν προβεί στην άσχημη αυτή κατάληξη κι εδώ να τονίσω πως είναι λάθος η χρήση της λέξης '' αποτρόπαια πράξη '' μιας και μιλάμε ''για την τραγική κατάληξη'' μιας τραγωδίας που ζούσε η μητέρα που έχει τη μορφή κοινωνικού αποκλεισμού και στιγματισμού που η κοινωνία έχει ως νοοτροπία ως προς τα παιδιά με εμφανές αναπηρίες .
Η Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Βορειοανατολικής Αττικής είναι στην διάθεση μου να με βοηθήσει για τη διεξαγωγή του ρεπορτάζ μου , διότι κανένας δημοσιογράφος δεν έσκυψε επί της ουσίας πάνω από την υπόθεση αυτή και κανένα ΜΜΕ δεν προέβη σε τόσο μεγάλη έρευνα επί του προβλήματος που αντικατοπτρίζει την κοινωνική διάσταση , οικογενειών που έχουν παιδιά με αναπηρία .
Συνεπώς μόλις έχω όλες τις απαντήσεις θα γράψω περισσότερες τοποθετήσεις για την υπόθεση .

Έτσι λοιπόν , έχω ερωτήσεις που ίσως οι απαντήσεις βρίσκονται στις ίδιες τις ερωτήσεις . Γιατί τα ρεπορτάζ αναφέρουν ΄΄Κανείς δεν ξέρει τι οδήγησε την μητέρα στην ''αποτρόπαια'' πράξη;
Όμως κανένα ΜΜΕ δεν έκανε κάποια προσέγγιση για την είδηση , ώστε να αναφερθούν πολλοί πιθανοί λόγοι ! Δυστυχώς.
  • Από την τοπική κοινωνία ρώτησε κανείς την μητέρα τι μπορώ να κάνω για να σε βοηθήσω;
    - Η διάγνωση για το σύνδρομο Down ήταν μια ήπια αναπηρία ή βαριά αναπηρία ;
  • Ειλικρινά είχε υποστηρικτές δίπλα της η μητέρα ; Από το σύνολο της τοπικής κοινωνίας και του συγγενικού περιβάλλοντος της ;
  • Ποια ήταν η νοοτροπία της τοπικής κοινωνίας ;
  • Τι προβλήματα αντιμετώπιζε η μητέρα σε σχέση με το ανάπηρο παιδί της και ποιος την στήριξε επί της ουσίας ;
    Αυτά τα ερωτήματα έπρεπε να απαντηθούν πριν συμβεί το κακό και να μη τα λέμε εκ των υστέρων με τίτλο ΄΄Τι οδήγησε την μητέρα στην ΄΄αποτρόπαια'' πράξη. Να μην ξεχνάμε πως σε μια διαβολική στιγμή είμαστε όλοι εν δυνάμει δολοφόνοι .
Τι ξέρει το κοινό για τη ''Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με αναπηρία΄΄;
Αυτή η μητέρα έπεσε στο κενό , το κενό που συμβολικά είναι όλα τα ζητήματα που δεν έχουμε σκύψει πάνω τους . Μην φερόμαστε λοιπόν σαν Άγιοι κατακρίνοντας , χωρίς να αποσαφηνίσουμε και να θέσουμε στο τραπέζι το ζήτημα ώστε να μην έχουμε τέτοιες άλλες δυσάρεστες ειδήσεις . Ποια δικαιώματα της καταπατήθηκαν και δεν είχε καμία ενίσχυση της προστασίας των Δικαιωμάτων του ανάπηρου παιδιού της;
Το κοινό οφείλει να γνωρίζει πως η '' Διεθνής Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία του ΟΗΕ , αποτελεί το πρώτο Νομικά δεσμευτικό Διεθνές μέσο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα .
Λόγο του Δικαστικού Ρεπορτάζ , οφείλω να έχω νομική κάλυψη στο ρεπορτάζ μου , από τις επιστημονικές γνώσεις που έχω .

Έτσι λοιπόν παραθέτω η Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ανθρώπων με Αναπηρία έχουν τις εξής κατευθυντήριες αρχές :

  1. Ο σεβασμός της έμφυτης αξιοπρέπειας , της αυτονομίας , που περιλαμβάνει την ελευθερία να κάνει δικές του επιλογές και την ανεξαρτησία των προσώπων
  2. Απαγόρευση των Διακρίσεων
  3. Η πλήρης και αποτελεσματική συμμετοχή και ένταξη στην κοινωνία.
  4. Ο Σεβασμός της διαφορετικότητας και η αποδοχή των ατόμων με αναπηρία ως προς το μέρος της ανθρώπινης ποικιλομορφίας της ανθρωπότητας .
  5. Ισότητα ευκαιριών
και θα πάω στο
8. Ο σεβασμός των αναπτυσσόμενων ικανοτήτων των παιδιών με αναπηρία και ο σεβασμός για το δικαίωμα των παιδιών με αναπηρία ν διατηρούν την ταυτότητα τους .

Έτσι λοιπόν βλέπουμε την κοινωνική διάσταση της προσέγγισης της αναπηρίας .

Επίσης στο Άρθρο 1 ορίζεται πως :

'' Στα άτομα με αναπηρία συμπεριλαμβάνονται άτομα με μακροχρόνιες σωματικές , νοητικές , πνευματικές ή αισθητηριακές βλάβες , οι οποίες σε αλληλοεπίδραση με διάφορα εμπόδια δύναται να παρεμποδίσουν την πλήρη και αποτελεσματική συμμετοχή τους στην κοινωνία σε ίση βάση με τους άλλους'''

Και ρωτώ , απορούμε λοιπόν ακόμα τι ήταν αυτό που οδήγησε την μητέρα στην τραγωδία ; Ή η τραγωδία που ζούσε και βίωνε στο πετσί της την οδήγησε σε αυτή την αναπάντεχη τροπή;

Απλώς αυτή η Είδηση είναι η απόδειξη των όσων μεγάλων προβλημάτων βιώνουν οι οικογένειες με παιδιά με αναπηρία , η είδηση λοιπόν θα ξεχαστεί , είναι όμως το εφαλτήριο για να σκύψουμε επαναλαμβάνω την αναζήτηση λύσεων σε ένα τόσο σε βαρύτητα σοβαρό ζήτημα .

Κρυβόμαστε λοιπόν πίσω από το δάχτυλο μας ! Μέσα μας το ξέρουμε αυτό , ας έρθει η ώρα να το παραδεχθούμε στον ίδιο μας τον εαυτό για να γίνουμε καλύτεροι πολίτες στην προσέγγιση της αναπηρίας , μόνο τότε θα γίνει το πρώτο βήμα για γνώση και ενημέρωση ώστε να ξεκινήσουμε την διαδρομή, μια ορθή διαδρομή αποτελεσματικών παρεμβάσεων και λύσεων .
Παναγιώτα Βασιλοπούλου : Αποκλειστικό ρεπορτάζ : Αστυνομικός & Δικαστικός Ρεπόρτερ στην Εγκληματολογία – Σπουδές στη Σχολική Ψυχολογία